درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان
بچه ها ی باحال بیان تو )امید ریگی پناه میرجاوه)
عمومی آموزشی برای بچه های باحال




 واقعا بعضی اتفاقات تو دنیای ما خیلی عجیب یکیش همین مطلب شما تو این مطلب تبدیل شدن یک مرد به یک زن را به تدریج مشاهده میکنید لطفا مطلب را دنبال کنید….

 

 

 

 


 

 




مدل برزیلی كه دست و پاهایش را از دست داده بود جان خود را از دست داد!
چندی پیش ملكه زیبایی 20 ساله “ماریانا بریدی” رویای بسیاری از زنان برزیلی بود، كسی كه با نگاه زیبا و گیرایی كه داشت سعی می‌كرد خانواده‌اش را از فقر و تنگدستی نجات دهد.

بعد او به عفونت مجاری ادراری مبتلا شد. باكتری بسرعت پخش شد و سنگدلانه تمام بدنش را گرفت. او داروهای زیادی مصرف كرد و پزشكان برای اینكه بدنش را نجات دهند، دست ها و پاهایش را قطع كردند. اما او جان خود را از دست داد.



“خدا به دلهای ما آرامش خواهد داد به خاطر اینكه او می‌خواست كه ماریانا اكنون و در اینجا با ما نباشد.” پدر او “آگنالدو كاستا” به خبرنگاران بیرون از بیمارستانی كه دخترش در آن جا از دنیا رفته بود این كلمات را گفت. “‌نمی‌توانم بپذیرم كه دخترم اینقدر زود ما را ترك كرد”.

وب سایت بریدی می‌گوید كه او از سن 14 سالگی مدل بود و آرزو داشت كه برای خانواده‌اش زندگی پر از افتخاری بیافریند. پدر او یك راننده تاكسی است و مادرش خدمتكار منازل است.

در سن 18 سالگی، او به خوبی از راهی كه باید در آینده در آن قدم بردارد مطلع بود؛ در سال 2007 و 2008 ،‌ او فینالیست در مسابقات ملكه زیبایی جهان شد. او قرار بود در مرحله دوم رقابت های مانكن ها در سن پائولو شركت كند، این مدل برزیلی را “ژیسیل باندچن” سوپر مدل كشف كرد. سازمان زنان برزیل میگوید او نمونه كامل از انسان‌هایی بود كه دقیقا می‌دانند از زندگی چه می‌خواهند.

دوره بیماری او بسیار سریع بوده است. در دسامبر گذشته، او احساس بیماری كرد و پزشكان درایالت محلی “اسپیرو سانتو” در شمال شرقی “ریو دی جانیرو” نخست بیماری او را سنگ كلیه تشخیص دادند.

او در 3 ژانویه برای شوكی كه در اثر عفوت به او دست داده بود راهی بیمارستان شد- همچنین فشار خون بسیار پایین – و عفونت او پزشكان را مجبور كرد تا دست‌ها و پاهایش را قطع كنند. پزشكان گفتند، برای این نوع از بیماری كار كمی می‌توانستند انجام دهند اما داروهای زیادی برایش تجویز كرده بودند و امیدوار بودند بهترین اتفاق ممكن برایش رخ دهد.

عفونت یك كابوس وحشتناك برای همه است؛ ‌بدن او در مقابل آخرین و نیرومندترین داروها واكنش نشان نداد در حالیكه باكتری در رگ‌هایش از سر تا پنجه پاهایش را فرا گرفته بود.

درمورد بریدی، مقصر باكتری است، كه این نوع آن در مقابل داروها بسیار مقاوم است. مرگ بر اثر عفونت باكتریای یك بیماری ارثی كاملا نادر است، اما ناشناخته نیست؛ در 2006،‌ شیوع باكتری در مركز درمانی مموریال وایت لس آنجلس 5 نفر را مبتلا كرد و به مرگ دو نفر از آنها منجر شد.
 



جمعه 20 بهمن 1391برچسب:درگذست ملکه برزیل,ملکه زیبای برزیل و جهان, :: 1:47 قبل از ظهر ::  نويسنده : امید ریگی پناه

تاجما آغاسی كهنسال‌ترین دختر ایرانی در سن 145 سالگی در روستای جعفریه بخش مركزی تویسركان به علت كهولت سن درگذشت



مرحومه آغاسی كه زمان احمد شاه قاجار را به یاد داشت قبل از مرگ دلیل عمر طولانی خود را استفاده از لبنیات و سبزیجات بیان كرده بود. یكی از اهالی روستای جعفریه كه 75 سال سن دارد در این ارتباط گفت:




در زمانی كه من كودك بودم و به مكتب می‌رفتم، خانم آغاسی حدود 83 سال داشت، موهای سرش سفید بود و پیرترین فرد روستا به‌حساب می‌آمد.

 



جمعه 20 بهمن 1391برچسب:پبرترین زن ایران,درگذشت پیرترین زن ایران,, :: 1:42 قبل از ظهر ::  نويسنده : امید ریگی پناه

 سوشی را معمولا از گوشت ماهی تن تهیه می کنند. این ماهی تن بلوفین که با 2.7 متر طول و 350 کیلوگرم وزن بزرگ‌ترین ماهی تن صیدشده در کره جنوبی است، به قیمت 23,110 دلار خریداری شده است.



جمعه 20 بهمن 1391برچسب:گرانترین ماهی جهان,ماهی 25 میلیون تومانی, :: 1:39 قبل از ظهر ::  نويسنده : امید ریگی پناه


به علت فقر مالی این دختر بچه روزانه 8 ساعت به همراه پدرش در ساختمان‌های در حال ساخت در نقش یک کارگر ساختمانی فعالیت می‌کند.




به نوشته دنیای اقتصاد، پدر این دختر بچه –یگانه – می‌گوید: چون کسی را ندارم مجبورم دخترم را روزانه به سر ساختمان بیاورم که با توجه به اینکه زمان رفت و آمدم به شهر مامازن 6 ساعت است به شدت دخترم خسته و اذیت می شود.

او می‌گوید: در مامازن یک اتاق اجاره کرده که ماهانه 100 هزار تومان اجاره می‌دهد.

پدر یگانه می‌گوید: به دلیل اینكه یگانه را روزها سر ساختمان می‌آورم، او نیز پا به پای من كار می‌كند و فعالیت‌های سبكی همچون حمل‌ كیسه‌های مصالح ساختمانی را انجام می‌دهد. او می‌گوید: یگانه چند روز پیش به خاطر گرد و خاک ناشی از گچ و سیمان مریض شده و یک شب تمام تب کرده است.

این کارگر كوچك ساختمانی امیدوار است که مسوولان و شرکت‌های ساختمانی برای استخدام پدرش به عنوان یک سرایدار از خانواده‌اش حمایت مالی كنند.


متن زیرگفت‌وگو با این کودک 5 ساله است، دختری که اگر چه فقیر است، اما پدرش برای تربیت او نهایت تلاش خود را کرده است.

یگانه! چرا اینجا کار می‌کنی؟
پدرم مریض است و پول نداریم. من هر روز با او می‌آیم که در خانه تنها نباشم. پدرم پایش درد می‌کند هر وقت کیسه‌های سیمان را بلند می‌کند اذیت می‌شود و شب‌ها از شدت درد خوابش نمی‌برد. من زور ندارم، اما کمکش می‌کنم که کمتر اذیت شود.

خانه‌تان کجاست؟
خیلی دور است ما در خانه‌مان یخچال و تلویزیون و تلفن نداریم.

چرا پیش مادربزرگ یا خاله‌ات نمی‌روی؟
مادرم مرده است. تازه مادربزرگم هم مرده و خاله و عمه هم ندارم.

چه درخواستی از مسوولان داری؟
پدرم نمی‌تواند کار کند، اما اگر کار نکند پول نداریم. هیچ‌ کس کمکمان نمی‌کند. پدرم می‌گوید اگر سرایدار یک ساختمان شود زندگی‌مان خوب می‌شود.
 



كتك خوردن زنی از همسر به خاطر زیبایی بیش از حد..!
زنی در دادگاه خانواده گفت: همسرم این ادعا را دارد كه به دلیل علاقه زیاد نسبت به من مشكوك است و مرا كتك می‌زند چرا كه از نظر او من بسیار زیبا هستم!
زنی با حضور در دادگاه خانواده ضمن ارائه درخواست طلاق خود به رییس شعبه اظهار كرد: شوهرم بسیار روانی است، او به همه چیز و همه كس مشكوك است و از نظر او همه مردمان كره خاكی نظر بد نسبت به من دارند. بیماری او به قدری شدید است كه خود گاهی اوقات به آن اعتراف می‌كند.
وی در ادامه افزود: شوهرم به دلیل بیماری‌اش مرا مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد به طوری یك بار در زیر ضربه‌های او بیهوش و به بیمارستان منتقل شدم، او حتی به نزدیكترین افراد در خانواده‌ام بدبین است تا جایی كه من به خاطر آزار و اذیت‌های او حجاب خود را تغییر داده و چادر را انتخاب كردم اما با این كار هم او بهتر نشد.
این زن جوان عنوان كرد: تا الان با همه مشكلات كنار آمدم اما شوهرم تمام حرمت‌ها را از بین برده و به من تهمت داشتن روابط نامشروع را زده، با این وضعیت دیگر نمی‌خواهم با او لحظه‌ای زیر یك سقف زندگی كنم.
مرد كه در دادگاه حضور داشت بیان كرد: این حق طبیعی من است كه همواره نگران و مراقب همسرم باشم چرا كه او از نظر ظاهری بسیار زیباست و من نمی‌توانم قبول كنم كسی به چشم بد به همسرم نگاه كند. من فرد بی‌غیرتی نیستم كه اجازه دهم هر كس هر طور كه مایل است با همسرم رفتار كند. من به همسرم علاقه‌مند هستم و به دلیل علاقه شدید است كه اینگونه رفتار می‌كنم.
زن جوان با اعتراض رو به قاضی جلسه گفت: این مرد بیمار است و رفتارهای خود را اینگونه توجیه می‌كند. من سالهاست كه این حرف‌ها را شنیده‌ام و تا چندی پیش سعی می‌كردم آنها را قبول كنم؛ اما او بیمار است. من دیگر حاضر به ادامه زندگی با او نیستم.
قاضی جلسه بعد از شنیدن اظهارات زوج جوان به دلیل نداشتن مدارك كافی حكمی مبنی بر طلاق صادر نكرد. 



جمعه 20 بهمن 1391برچسب:زیبایی,کتک خوردن زنی به خاطر زیبایی, :: 1:33 قبل از ظهر ::  نويسنده : امید ریگی پناه

 جایی که دختران زیبا را می دزدند و به آنها تجاوز می کنند ..!



روزنامه سوییسی لوتان در گزارشی طولانی از این جمهوری تحت انقیاد رمضان قدیروف مرد قدرتمند گروزنی مرکز چچن نوشت در این شهر قاتلان در کمال امنیت به سر می‌برند.

لوتان نوشت سومین یکشنبه سپتامبر هر سال در چچن روز زن برگزار می‌شود که طبق آن یاد و خاطره چهل و شش زن قهرمان این منطقه گرامی‌داشته می‌شود که در محل ددی یورت در سال ۱۸۱۹ وقتی به اسارات سربازان روس در آمدند و خودکشی کردند.

این وضعیت به گفته سازمان های مدافع حقوق بشر به هیچ وجه با شرایط فعلی زن چچنی تطابق ندارد در چچن صرف اینکه یک زن زیبا باشد کافی است تا در معرض خطر روزمره آدم ربایی به زور برده کشی و تجاوز جنسی باشد. لوتان نوشت در جمهوری تحت انقیاد رمضان قدیروف رسوم اجدادی سخت کننده شرایط زندگی زنان با قواعد سختگیرانه اسلام و سرکوب سیاسی دیکتاتور قدیروف آلت دست مسکو تقویت شده است مدافعان حقوق بشر سرکوب می‌شوند و قاتلان در امانند.

لوتان نوشت مادر سلما وقتی به سوییس رسید خواستار پناهندگی سیاسی به دلیل زیبایی دخترش شد در چچن کافی است دختر زیبایی یافت شود و نگاه دیکتاتور قدیروف به وی بیفتد بیست هزار نیروی ارتش شخصی قدیروف که خواهندگی را از چشم ارباب شان میخوانند آماده اند دختر را ربوده و به معشوقه جدید حاکم بلامنازع سی و چهار ساله گروزنی تبدیل و در یکی از آپارتمان های نوساز شهر ساکن کنند پاسخ هر اعتراضی سرکوب و شکنجه و مرگ است.

قدیروف از حمایت مالی و سیاسی کامل پوتین بهره می‌برد. لوتان با اشاره به قربانیان متعدد خشونت های جنسی از میان دختران زیباروی این منطقه نوشت اغلب این قربانیان با بی رحمی‌از سوی محیط خانوادگی و اجتماعی شان طرد می‌شوند.

خودکشی جمعی زنان چچنی در جنگ قفقاز در فاصله سال های ۱۸۱۶ تا ۱۸۲۶ در زمان تزار به عنوان الگو ارائه می‌شود. در چچن امروز اگر دختر یا دختران خانواده ای ربوده شوند بر اساس سنت شرم آور است که خانواده موضوع را با پلیس در میان بگذارد گو اینکه حتی در این صورت ممکن است با اتهام اعزام فرزند به صف جهادگرایان مواجه گردد. خانواده های جوانان به جهاد پیوسته شکنجه می‌شوند، زنان به جهاد پیوسته با احتمالی فراوان می‌توانند به بیوه های سیاه یعنی سوء قصدکنندگان انتحاری علیه منافع مسکو تبدیل شوند.

در گروزنی نیز شمار دسته های زنانه کوچکی که بی مزد و مواجب کار می‌کنند کم نیست هیچ آتیه ای برای زن چچنی متصور نیست بعد از جنگ سطح تحصیلات زنان افت کرده است. فقط آنانی که می‌توانند سبیل مسئولان را چرب کنند به تحصیلات عالیه دسترسی دارند نرخ بیکاری بین زنان هفتاد و پنج تا هشتاد درصد است.

در هر حال اختیار تحصیل و کار زن نیز با مردان است این جامعه فقط یک انتخاب پیش روی زنان قرار می‌دهد در اسرع وقت ممکن با هرکس که ممکن است ازدواج کن ازدواج زن را نجات می‌دهد و دیگر مردان و حتی قدیروف از زن شوهردار نظر بر می‌گردانند. رسم دزدیدن دختر به قصد ازدواج نیز به شدت رایج است در زمان شوروی دزدیدن دختران رایج بود اما رضایت دختر برای ازدواج نیز شرط می‌شد، اما اکنون ازدواج اغلب زوری است.

لوتان نوشت حق عاشق شدن حق داشتن خانواده به میل و سلیقه خود حق تصمیم گیری برای زندگی شخصی دیگر برای زن شمال قفقازی ممکن نیست . اواخر سال ۲۰۰۸ هفت زن چچنی هجده تا سی ساله در برابر دوربین به ضرب گلوله کشته شدند صدای مردانی که از رابطه جنسی با این زنان صحبت می‌کنند در فیلم مشخص است. با این حال زنان در کنار اسلام گرایان اصلی ترین خطرات در چچن ثبات یافته هستند هرگونه فضای ازادی در چچن مسدود شده است و پوتین و فرزندخوانده اش قدیروف در گروزنی به آن می‌بالند.



جمعه 20 بهمن 1391برچسب:تجاوز به دختران,دزدین دختران جوان, :: 1:31 قبل از ظهر ::  نويسنده : امید ریگی پناه


به گزارش البرز نیوز، مجله فوربز " ژیزل بوندشن " مشهورترین مانکن برزیلی در آستانه بدست آوردن عنوان اولین مانکن میلیاردر جهان است و به زودی به کلوپ میلیاردی های جهان خواهد پیوست.



او درآمد خود را از راه مانکنی، طراحی لباس و مد و تبلیغات بدست آورده است.
در ماه گذشته این مانکن 30 ساله برای هفتمین ساله متوالی به عنوان پر درآمدترین مانکن انتخاب شده بود. 



جمعه 20 بهمن 1391برچسب:مانکن,کیلیاردر جهان,اولین مانکن میلیاردر جهان, :: 1:27 قبل از ظهر ::  نويسنده : امید ریگی پناه


رسانه های رسمی انگلستان اعلام کردند که یک پیرمرد 69 ساله تمام بدنش را خالکوبی کرده است.

«تامی ولز» 69 ساله در این باره به رسانه های رسمی انگلستان خاطرنشان کرد: من 52 سال وقت صرف کردم تا تمام بدنم را خالکوبی کنم. البته پس از مرگ همسرم که هفت سال پیش روی داد، اکثر وقت خود را صرف این کار کردم و امروز وجب به وجب بدنم از خالکوبی های ریز و درشت پر شده است.



این پیرمرد در ادامه به روزنامه دیلی میل یادآور شد: همسرم به خالکوبی اصلا علاقه ای نداشت و تا زمانی که زنده بود همواره از نشان دادن قسمت های خالکوبی بدنم به او امتناع می کردم. با این حال، با این کار هم مخالف نبود؛ چرا که خالکوبی را نوعی تفریح برای من می دانست.

این پیرمرد 69 ساله که مربی رانندگی بوده است درباره خالکوبی های بدنش افزود: در مدت 52 سال تمام بدنم از جمله پاها، کمر، دستان، سرم و صورتم را با انواع نقش ها و تصاویر خالکوبی کردم. بهترین خالکوبی بدنم هم مربوط به جمله ای است که در وصف همسرم نوشته شده و در کمرم قرار دارد. مردم در انگلستان لقب «مرد جوهری» را به من داده اند.



جمعه 20 بهمن 1391برچسب:رکوردار خالکوبی,پیرمرد 69 ساله رکوردار خالکوبی, :: 1:20 قبل از ظهر ::  نويسنده : امید ریگی پناه


پلیس آمریکا از دستگیری زن 35 ساله‌ای خبر داد که با 14 مرد ازدواج کرده و از حساب بانکی هزاران مرد دیگر هم سوءاستفاده کرده بود.

به گزارش ایسنا، «بابی آن فینلی» پس از دستگیری به ماموران گفت که به دلیل شکست عشقی مجبور شده 14 بار ازدواج کند و به دلیل مشکلات مالی از مردان درخواست استفاده و برداشت از حساب‌های بانکی‌شان را می‌کرده است.

این زن 35 ساله در ادامه یادآور شد: من 9 فرزند دارم و به دلیل این که پول‌هایی را که از همسرانم در مصارف غیرقانونی خرج کردم، توسط ماموران پلیس دستگیر شدم.

رییس پلیس ایالت آلابامای آمریکا در این باره به شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز، خاطرنشان کرد: این زن تاکنون بیش از یکصد هزار دلار از حساب‌های بانکی مردان مختلف برداشت کرده است. علاوه بر این، اکثر افرادی که توسط این زن فریب خورده و اغفال شده‌اند نظامیان و ماموران ارتش آمریکا هستند. همچنین بسیاری از آنان به دلیل حفظ آبروی خود تاکنون علیه این زن شهادت نداده‌اند.

به گزارش ایسنا، این مقام مسئول پلیس در ادامه عنوان کرد: این زن طی دو دهه گذشته با شگردهای مختلف دست به این ازدواج‌ها و برداشت‌های غیرقانونی از حساب بانکی مردان کرده است. به طور حتم این زن جوان با اثبات تمامی جرایمش به حبس محکوم می‌شود. 



جمعه 20 بهمن 1391برچسب:زنهای عجیب,زنی که 14 تا شوهر داشت,, :: 1:19 قبل از ظهر ::  نويسنده : امید ریگی پناه


پیرمرد 66 ساله‌ای بیش از 46 سال از عمرش را در غاری میان جنگل های انبوه روستای جیرده از توابع دهستان آلیان فومن سپری کرده و آخرین باری که استحمام کرده 20 سال قبل بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، عزیز نوروزی پرور پیرمرد 66 ساله متولد آذر 1320 و شماره شناسنامه 4، همانند انسانهای نخستین داخل یک حفره سنگی در میان جنگل های سربه فلک کشیده روستای جیرده فومن زندگی می‌کند و با آنکه اهالی محل یک کلبه چوبی برای وی ساخته اند از زندگی در آنجا خودداری می‌کند و همچنان برزندگی غارنشینی مصر است.

وی گفت: طی مدت 46 سال به زندگی غارنشینی خوگرفته ام و هرگز غذای گرم نخورده و روزها و شب هایم را با آب، نان، ماست و گیاهان جنگلی می‌گذرانم.

نوروزی پرور که فاقد هرگونه امکانات بهداشتی است، افزود: 20 سال پیش زمانی که در بیمارستان بستری بودم حمام کرده و بعد از آن رنگ حمام را ندیدم.

این پیرمرد غارنشین که پس از 5 سال در تیرماه امسال موهای سرش را کوتاه کرده در این باره اظهار داشت: از آنجا که هرروز پیاده روی می کنم و به روستاهای پایین دست سرمی‌زنم و نان و ماست تهیه می کنم به اصرار مردم و بچه ها موهایم را کوتاه کردم و از این بابت بسیار دلخور و ناراحتم.

اهالی و پیرمردان خوش قریحه روستاهای جیرده، مشه که، کنتانسر، گاو کوه ی آلیان نیز در گفت وگو با خبرنگار فارس، نوروزی پرور را مردی بی آزاد می‌دانند که تاکنون صدمه و آسیبی به کسی نرسانده اما از آداب اجتماعی و نوع معیشت دنیای امروز فاصله دارد و زندگی او غارنشینی را تداعی می‌کند.

نوروزی پرور که به عزیز غارنشین شهرت دارد دارای حافظه خوبی است و تا کلاس پنجم ابتدایی درس خوانده و از 20 سالگی به صورت طبیعی زندگی کرد اما از آن به بعد به جنگل پناه برد و احوالاتش دگرگون شد.

وی اشعار زیادی از کتابهای اول تا پنجم ابتدایی را در ذهن خود به خاطر سپرده و آنها را زمزمه می‌کند.
این غارنشین در ادامه گفت وگوی خود در مورد علت غارنشینی خود اذعان داشت: من در سوگ یگانه نگارم آواره کوه و جنگل شدم.

وی در پایان از آرزویش سخن گفت: تنها آرزوی من داشتن یک تفنگ ته پر، یک کاخ و ازدواج با دختری زیبا است. 



خبری که الان به دستم رسید مجلس با واریز مبلغ 70000 تومان عیدی برای هر ابرانی یارانه بگیر موافقت کرد.

به نظر شما خوبه یا بد ؟

من میگم بده چون با این کارمیخوان گرون کردن آجیل و شیرینی رو در ابام عید توجیح کنند تا مردم نگن چرا گرون شده و اگر بگن اونا در جواب میگن پولشو زودتر بهتون دادیم.

اوکه  



 

ورود اولين اتومبيل به ايران در زمان مظفرالدين شاه قاجار (1279ش)
اولين اتومبيل وارد شده به ايران در سال 1279/1900م كه مظفرالدين شاه نخستين جفت اتومبيل هاي رنوي فرانسوي خريداري شده را در پاريس بوسيله راه آهن و كشتي و از طريق روسيه و درياي خزر به ايران فرستاد. گويا اين دو رنو خريداري شده يكي در ميانه راه به علت نقص فني و مشكلات حمل آن براي هميشه مي ماند و ديگري و در هنگام ترور نافرجام محمد علي شاه (كه در دوشان تپه براي ديدن با وحش مي رود) با نارنجك منفجر مي شود ودر پايان بدون اينكه اين اتفاق خسارت جاني بردارد محمد علي شاه با گالسكه به دربار بر ميگردد. بعد از مظفرالدين شاه احمد شاه قاجار دومين شاه ايران مي باشد كه اتومبيلي خريداري مي كند وسومين شاه ايران است كه سوار شدن بر آن را تجربه نموداست. نقل است كه ناصر الملك كه مدت ها در انگلستان و فرانسه زندگي كرده بود هنگام انتصاب به مقام نيابت سلطنت براي احمد شاه خردسال يك دستگاه اتومبيل را به هزينه دولت ايران از اروپا خريداري كرد اين اتومبيل ها راهي تهران شدند و مورد استفاده دربار قرار مي گرفتند. به غير از دربار قاجار سياحان اروپايي نيز اولين اتومبيل ها را وارد ايران نمودند وليكن بعدها نيز در ميان سياستمداران و ملاكين بزرگ و تجار سرشناس بخصوص تجار بوشهري همچون: حاج امين التجار و معين التجار بوشهري، و ديگر تجار يزدي ،شيرازي و كرماني خريد اتومبيل باب شد و به نوعي نشانه اشرافيت و چشم هم چشمي تجار از هم مي بود.
 



 

 بوگاتی فوق از مدل Veyron است. خودرویی با موتور ۸ لیتری ۱۶ سیلندر با آرایش Wشکل. قدرت این محصول ۱۰۰۰ اسب‌بخار است.

قیمت این مدل بوگاتی یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار است.



برای اینکه وسیله نقلیه خود را بتوانید گران‌ترین خودرو در جهان بدانید باید قیمت خودرویتان کمی‌بیشتر از ۳۵ میلیون دلار باشد.به گزارش پارس ناز، زیرا خودرو ۳۵ میلیون دلاری ماشین مدل ۱۹۶۲ فراری GTO 250 گران ترین خودرو در جهان است که اخیرا از کلکسیون کریگ مک کاو از سیاتل در واشنگتن به فروش خواهد رسید و البته نکته شگفت آور این است که این خودرو در ۱۰ سال پیش فقط با قیمت ۸٫۵ میلیون دلار به فروش رسیده است.

 

خوب شاید سوال شما این است که چرا این خودرو خاص است زیرا از این خودرو تنها یک عدد و برای سر استرلینگ ماس توسط فراری طراحی و ساخته شد که البته ماس هرگز قادر به رقابت با این خودرو نشد اما توانست هم تیمی‌خود را در مسابقات لمانس ۱۹۶۲ یاری کند و این تنها رقابت برای این GTO بود و پس از آن این یک خودرو دیگر یک ماشین کلکسیونی بود. 



پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:گرانترین خودرو جهان,ماشینهای گران جهان,, :: 1:29 قبل از ظهر ::  نويسنده : امید ریگی پناه

با سلام و خسته نباشید خدمت همه دوستان خوبم 

امروز بازی ایران و لبنان انجام شد و ابران  برای همه حریفان آسیایی خودش خ و نشون کشید 

ایران با نتیجه 5 بر 0 لبنان  رو برد تا هم جبران باخت مقابل این تیم در  مقماتی جام جهانی جبران شود و هم روحیه تیم بالا برود

گلهای ایران رو جواد نکونام بازیکن استقلال 3 گل و رضا قوچان نژاد 2 گل زد تا نتیجه 5 بر 0 تمام شود 

امیدوارم که این نتیجه روحیه تیم رو برگردونه برای بازیهای بعدی 

با تشکر



تاریخچه شماره گذاری در ایران

در دوران صدارت وثوق الدوله (۱۲۹۸) به درشکه‌ها و گاری‌ها پلاک‌هایی چسبانده شد و هر یک از آنها دارای شماره‌ای شدند. در آن زمان متولی این کار اداره بلدیه (شهرداری) بود. تعویض و نصب پلاک بر روی خودروها در ایران قدمتی طولانی دارد، سابقه اولین خودرو پلاک شده در کشور برمی گردد به سال ۱۳۰۵ که اولین خودرو به کشور وارد شد. در سال ۱۳۰۵ که ابتدائی ترین خودروها وارد کشور شدند هیچکس فکر نمی کرد که امروز با تعدد خودرو مواجه شویم. در آن روزگارها قوانینی که شامل ۳۲بند بود برای شماره گذاری خودروها وضع شد که البته این قوانین سه سال بعد از ورود اولین خودروها به کشور یعنی در سال ۱۳۰۸ تنظیم شد. در آن سال، خودروها صاحب پنج پلاک شدند؛ نام کارخانه، آدرس مالک، نمره‌عقب، نمره‌جلو و پلاک مالیات. تصویب قوانین به همین جا ختم نشد؛ حدود ۱۳۰۸ وقتی تعداد اتول سوارهای شخصی شهر به ۱۵۲۲ نفر رسید، قوانین مربوطه نیز تغییر کرد و پلاک‌ها متشکل از نام شهر و حدود چهارعدد که در بالای نام شهر قرار داشت، شدند. در گذشته در پلاک خودروها پنج رقم و نام شهری که خودرو در آن پلاک شده بود دیده می شد و یا به همراه شماره پلاک و نام شهر عددی دیگر در آن درج می شد. با افزایش خودرو در کشور، تصمیمی اتخاذ شد تا یکی از حروف الفبای فارسی نیز به نام شهرها افزوده شود و سپس نوبت به پلاک‌هایی رسید که نام شهر با عدد دو رقمی ترکیب و پلاک‌های جدیدی بر روی خودروها نصب شد. در دهه هفتاد، خودروها دیگر از آن شکل و شمایل قدیمی خارج شده و پلاک‌ها نیز لیزری شده بود. در سال ۱۳۷۸ با آمدن پلاک‌های لیزری، مسئولین تصمیم گرفتند که باید همه پلاک‌های خودروها یکسان شوند و این نوع پلاک روی همه خودروها نصب شود. طرح تعویض پلاک در سطح کشور آغاز شد. در این طرح مالکان خودرو، موظف به دریافت برچسب تعویض پلاک شدند و بابت آن برچسب‌ها نیز در آن روزگار مبلغی از آنها گرفته شد. در دهه هشتاد، نوبت به پلاک‌های ملی رسید که هم دارای ابعاد و طرحی جدید بود و هم در نوع شماره‌گذاری و چیدمان اعداد و حروف در کنار یکدیگر بدیع به نظر می‌رسید. مشکلات تعویض پلاک به گونه ای بود که در سال۸۳، میان نیروی انتظامی و دیوان عدالت اداری اختلاف نظرهایی به وجود آمد که این اختلافات موجود موجب سرگردانی و بلاتکلیفی مردم شد. در همین خصوص، خزانه دار شورای شهر تهران در یکصد و یازدهمین جلسه علنی شورای شهر، با اشاره به ۷۰۰ هزار خودروی پلاک شده طی سال‌های ۸۰ تا۸۳ از دیوان عدالت اداری درخواست کرد که "اگر مصوبه دیوان عدالت اداری (غیر قانونی بودن عدم ثبت تعویض پلاک‌ها در دفاتر ثبت) وجاهت قانونی دارد سایر مسئولان هم باید آن را برای رهایی مردم از سرگردانی بپذیرند و اجرا کنند." این مشکلات همچنان تا سال۸۷ ادامه داشت تا اینکه رئیس مرکز شماره‌گذاری راهنمایی و رانندگی اعلام کرد که حدود یک میلیون پلاک قدیمی وجود دارد که هنوز به پلاک کشوری تبدیل نشده‌اند و پانصد‌هزار زوج پلاک مربوط به سال‌های دهه ۴۰ و اوائل ۵۰ است که در حال حاضر وجود خارجی ندارند و از بین رفته‌اند. در دهه هشتاد؛ در پلاک های جدید کدهای دو رقمی که در سمت راست این پلاک‌ها بود، معرف محل سکونت و آدرس شهر و منطقه‌ای بود که مالک خودرو در زمان خرید خودرو به اداره شماره‌گذاری اعلام کرده بودند. تفاوت فاحش و اصلی و شاید دلیلی که باعث نصب این نوع پلاک بر خودروها شد، در این بود که این پلاک به خودرو تعلق نداشت و متعلق به مالک خودرو بود و با انتقال خودرو به شخصی دیگر پلاک انتقال نمی‌یافت و پلاک تنها به شخص تعلق داشت و با تغییر وسیله نقلیه، شخص همواره از پلاک ثابتی استفاده می کند.
انواع پلاک‌ها(۲۰۰۵ به بعد) 

پلاک های خودروهای ایرانی دارای یازده نوع کلی هستند که در چهار رنگ صادر می شوند.

انواع پلاک هاشامل موارد زیر است:

خورورهای شخصی،تاکسی ها،خودروهای عمومی،خودروهای دولتی،خوروهای معلولین،خودروهای ترانزیت،خودروهای کشاورزی،خودروهای تشریفات،خودروهای پلیس،خودروهای کلاسیک (تاریخی)،موتور سیکلت ها و خودروهای مناصق آزاد تجاری-صنعتی

شماره گذاری خودروها نیز به صورتی است که می توان از شماره پلاک آن ها به اطلاعاتی مانند استان صادر کننده پلاک ، تاریخ صدور پلاک و ... پی برد.
خودروهای شخصی 


پلاک های ملی شخصی همان طوری که از اسمشان مشخص است برای افراد حقیقی صـادر میشود،این پلاک ها به شکل مستطیل میباشند و از چپ به راست خوانده میشوند و از چپ به راست به ترتیب شامل دو عدد،یک حرف،سه عدد و در آخر در یک مربع دو عدد که نشانه منطقه میباشد وجود دارد. حرف موجود در پلاک نشان دهنده منطقه میباشد(به عنوان مثال در گیلان عدد ۵۶ نشان دهنده شهرستان های گیلان است که وقتی حرف ل در پلاک باشد به معنی شهرستان فومن است و حرف ب به معنی شهرستان انزلی میباشد) و تفاوتش با عدد آخر پلاک در این است که عدد آخر پلاک ممکن است منطقه بزرگتری را نشان دهد در حالی که حروف مناطق دقیق تری را نشان میدهد.

پلاک های ملی شخصی با اعداد و حروف مشکی در یک پس زمینه سفید ساخته میشوند و که در سمت چپ آنها در یک نوار آبی پرچم ایران و مخفف I.R.IRAN به معنی جمهوری اسلامی ایران نوشته شده است. در قسمت زیر اعداد نویسه های کوچک تری وجود دارد که در سمت چپ شماره پلاک به لاتین (مثلا در پلاک موجود در عکس 12BB345-11 نوشته است) و در سمت راست تاریخ تولید پلاک نوشته شده است (که در این عکس ۸۸/۴/۱۲ میباشد).
تاکسی‌ها 


پلاک ملی تاکسی ها فقط برای ناوگان تاکسی رانی در ایران صادر میشود و به شکل مستطیل میباشد،از چپ به راست خوانده میشود و از چپ به راست به ترتیب شامل دو عدد،یک حرف ت که در بالای آن به لاتین نوشته شده است TAXI (تاکسی) ، سه عدد و در آخر در یک مربع کد منطقه صدور پلاک نوشته شده است. کد منطقه صدور پلاک در واقع محل انجام وظیفه تاکسی را مشخص میکند. اعداد و حروف این پلاک مشکی بوده و بر روی یک پس زمینه زرد رنگ چاپ میشود.این نوع پلاک به صورت کد منطقه ای مرکزاستان ها (به غیراز استان تهران )صادر می شود برای مثال در استان آذربایجان غربی قبل از پر شدن کد منطقه ای 17 از کد 27 وبه همین صورت از کد37 نمی توان استفاده نمود.

در سمت چپ این پلاک یک نوار آبی وجود دارد که در قسمت بالای آن پرچم ایران و در قسمت پایین آن مخفف I.R.IRAN به معنی جمهوری اسلامی ایران نوشته شده است. در قسمت زیر اعداد نویسه های کوچک تری وجود دارد که در سمت چپ شماره پلاک به لاتین (مثلا در پلاک موجود در عکس 12TT345-11 نوشته است) و در سمت راست تاریخ تولید پلاک نوشته شده است (که در این عکس ۸۸/۴/۱۲ میباشد).
خودروهای عمومی 


پلاک ملی خودروهای عمومی ، پلاکی است که به خودرو های حمل و نقل عمومی مانند تریلی ها،وانت بارها،اتوبوس و مینی بوس ها و... تعلق دارد. این پلاک به شکل مستطیل میباشد و از چپ به راست خوانده میشود و از چپ به راست شامل دو عدد،یک حرف ع به معنی عمومی ،سه عدد و در آخر در یک مربع دو عدد که محل صدور پلاک را نشان میدهد میباشد. اعداد و حروف این پلاک مشکی بوده و بر روی یک پس زمینه زرد رنگ چاپ میشود.این نوع پلاک به صورت کد منطقه ای مرکزاستان ها (به غیراز استان تهران )صادر می شود برای مثال در استان آذربایجان غربی قبل از پر شدن کد منطقه ای 17 از کد 27 وبه همین صورت از کد37 نمی توان استفاده نمود.

در سمت چپ این پلاک یک نوار آبی وجود دارد که در قسمت بالای آن پرچم ایران و در قسمت پایین آن مخفف I.R.IRAN به معنی جمهوری اسلامی ایران نوشته شده است. در قسمت زیر اعداد نویسه های کوچک تری وجود دارد که در سمت چپ شماره پلاک به لاتین (مثلا در پلاک موجود در عکس 12EE345-11 نوشته است) و در سمت راست تاریخ تولید پلاک نوشته شده است (که در این عکس ۸۸/۴/۱۲ میباشد).
خودرو های دولتی 


این پلاک مخصوص خودرو های دولتی اعم از سواری،اتوبوس،مینی بوس،کامیون و ... میباشد. این پلاک به شکل مستطیل بوده و از چپ به راست خوانده میشود و از چپ به راست شامل دو عدد،یک حرف الفـ ،سه عدد و در آخر در یک مربع دو عدد که محل صدور پلاک را نشان میدهد میباشد. اعداد و حروف این پلاک سفید رنگ بوده که بر روی یک پس زمینه قرمز چاپ میشود.این نوع پلاک به صورت کد منطقه ای مرکزاستان ها (به غیراز استان تهران )صادر می شود برای مثال در استان آذربایجان غربی قبل از پر شدن کد منطقه ای 17 از کد 27 وبه همین صورت از کد37 نمی توان استفاده نمود.

در سمت چپ این پلاک یک نوار آبی وجود دارد که در قسمت بالای آن پرچم ایران و در قسمت پایین آن مخفف I.R.IRAN به معنی جمهوری اسلامی ایران نوشته شده است.
پلاک ویژه معلولین و جانبازان 


این پلاک ویژه معلولین و جانبازان طراحی شده است. دلیل طراحی این پلاک برای این بوده است تا در صورت پارک در محل پارک ویژه معلولین و جانبازان قابل تشخیص باشند و همچنین برای دادن سهمیه بنزین درمان نیز این خودرو ها ساماندهی شوند. این پلاک کاملا شبیه به پلاک ملی شخصی صادر میشود و تنها تفاوتش در این است که در پلاک های شخصی یک حرف در بین اعداد وجود دارد در صورتی که در این پلاک به جای حرف ، آرم ویژه معلولین و جانبازان قرار دارد.

این پلاک به شکل مستطیل بوده و از چپ به راست خوانده میشود و به ترتیب شامل دو عدد،آرم معلولین و جانبازان،سه عدد و در آخر دو عدد در یک مربع که محل صدور پلاک را نشان میدهد.این نوع پلاک به صورت کد منطقه ای مرکزاستان ها (به غیراز استان تهران )صادر می شود برای مثال در استان آذربایجان غربی قبل از پر شدن کد منطقه ای 17 از کد 27 وبه همین صورت از کد37 نمی توان استفاده نمود.

در سمت چپ این پلاک یک نوار آبی وجود دارد که در قسمت بالای آن پرچم ایران و در قسمت پایین آن مخفف I.R.IRAN به معنی جمهوری اسلامی ایران نوشته شده است.
پلاک ترانزیت بین المللی 



پلاک ترانزیت به منظور شناسایی وسیله نقلیه بصورت بین المللی صادر و تحویل می گردد. پلاکهای قدیم کانون جهانگردی با پیشوند سه حرفی TEH و پنج کاراکتر عددی به رنگ سبز در زمینه سفید و پیشوند سه حرفی THR و پنج کاراکتر عددی مشکی در زمینه زرد و پلاکهای دو حرفی IR و پنج کاراکتر عددی به رنگ مشکی در زمینه زرد رنگ معتبر و قابل استفاده بودند پلاکهای ترانزیت برای هر وسیله نقلیه فقط یک بار صادر می شوند که مختص همان خودرو بوده و اعتبار آنها تا پایان عمر وسیله نقلیه می باشد.

معاونت صدور اسناد و مدارک بین المللی اقدام به ارائه پلاک ترانزیت بین المللی طرح جدید(عکس) نموده است این پلاک از تاریخ ۱۳۸۹/۶/۲۰ در برخی از نمایندگی های کانون جهانگردی ارائه می شود. از تاریخ ۱۳۸۹/۷/۳ هیچگونه خدماتی به دارندگان پلاک های مدل TEH و THR داده نمی شود.

همچنین از تاریخ ۱۳۹۱/۵/۱ هیچگونه خدماتی به پلاک های مدل IR داده نمی شود.

پلاک ترانزیت کنونی شبیه به پلاک ملی خودروهای ایران ساخته میشود با این تفاوت که به صورت لاتین نوشته میشود. این پلاک ها از چپ به راست خوانده می شود که به ترتیب شامل دو عدد یک حرف و سه عدد و در آخر در یک پس زمینه آبی رنگ دو عدد دیگر نوشته می شود. در سمت چپ این پلاک در یک نوار آبی رنگ آرم کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسـلامی ایران که در بالای آن به لاتین ایران (IRAN) نوشته شده است چاپ می شود. در زیر پلاک در یک پس زمینه آبی عبارت Touring & Automobile Club of Islamic Republic of Iran به معنی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران نوشته شده است.
پلاک ویژه خودروهای کشاورزی


این پلاک به خودروهای کشاورزی مانند تراکتور تعلق دارد. این پلاک به شکل مستطیل میباشد و از چپ به راست خوانده میشود و از چپ به راست شامل دو عدد،یک حرف ک به معنی کشاورزی ،سه عدد و در آخر در یک مربع دو عدد که محل صدور پلاک را نشان میدهد میباشد. اعداد و حروف این پلاک مشکی بوده و بر روی یک پس زمینه زرد رنگ چاپ میشود.این نوع پلاک به صورت کد منطقه ای مرکزاستان ها (به غیراز استان تهران )صادر می شود برای مثال در استان آذربایجان غربی قبل از پر شدن کد منطقه ای 17 از کد 27 وبه همین صورت از کد37 نمی توان استفاده نمود.

در سمت چپ این پلاک یک نوار آبی وجود دارد که در قسمت بالای آن پرچم ایران و در قسمت پایین آن مخفف I.R.IRAN به معنی جمهوری اسلامی ایران نوشته شده است. در قسمت زیر اعداد نویسه های کوچک تری وجود دارد که در سمت چپ شماره پلاک به لاتین و در سمت راست تاریخ تولید پلاک نوشته شده است.
پلاک خودروهای تشریفات 


این پلاک مخصوص خودرو های تشریفات دولتی میباشد. این پلاک به شکل مستطیل بوده و از چپ به راست خوانده میشود و از چپ به راست شامل عبارت تشریفات در قسمت بالا و در قسمت زیرین آن به لاتین عبارتPROTOCOL (به معنی تشریفات)نوشته شده و در سمت راست پلاک یک عدد چهار رقمی می باشد. اعداد و حروف این پلاک سفید رنگ بوده که بر روی یک پس زمینه قرمز چاپ میشود.

در سمت چپ این پلاک یک نوار آبی وجود دارد که در قسمت بالای آن پرچم ایران و در قسمت پایین آن مخفف I.R.IRAN به معنی جمهوری اسلامی ایران نوشته شده است.
پلاک خودروهای پلیس(ناجا)


این پلاک ویژه خودروهای پلیس(ناجا)می باشد. این پلاک به شکل مستطیل می باشد و از چپ به راست خوانده میشود و از چپ به راست شامل دو عدد،یک حرف پ به معنی پلیس ،سه عدد و در آخر در یک مربع دو عدد که محل صدور پلاک را نشان میدهد میباشد. اعداد و حروف این پلاک سفید بوده و بر روی یک پس زمینه سبز رنگ چاپ میشود.این نوع پلاک به صورت کد منطقه ای مرکزاستان ها (به غیراز استان تهران )صادر می شود برای مثال در استان آذربایجان غربی قبل از پر شدن کد منطقه ای 17 از کد 27 وبه همین صورت از کد37 نمی توان استفاده نمود. در سمت چپ این پلاک یک نوار آبی وجود دارد که در قسمت بالای آن پرچم ایران و در قسمت پایین آن مخفف I.R.IRAN به معنی جمهوری اسلامی ایران نوشته شده است. در قسمت زیر اعداد نویسه های کوچک تری وجود دارد که در سمت چپ شماره پلاک به لاتین و در سمت راست تاریخ تولید پلاک نوشته شده است .
پلاک خودرو های تاریخی 


پلاک خودروهای تاریخی ایران پلاکی است که به خودروهای قدیمی که عبارت اند از :

خودروهای نفیس: خودروهایی که بیش از ۵۰ سال از تولید آن گذشته باشد.

خودروهای قدیمی : خودروهایی که بیش از ۲۵ سال از تولید آن گذشته باشد و از لحاظ طراحی و مهندسی ساخت و یا کاربردی بی نظیر باشد.

خودروهای ویژه: خودروهایی که دارای بعد فرهنگی باشد.

این پلاک به شکل مستطیل بوده و برخلاف سایر پلاک های مورد استفاده اندازه آن به صورت استاندارد آمریکایی(پلاک های استاندارد آمریکایی دارای12 اینچ طول و 6 اینچ عرض هستند) می باشد.و به سه قسمت مستطیلی تقسیم میشود که در مستطیل سمت راست بالا عبارت تاریخی ذکر شده،در سمت راست پایین شماره پلاک قید شده و در سمت چپ پلاک در یک نوار آبی رنگ پرچم ایران در بالا که زیر آن عبارت I.R.IRAN نوشته شده و در قسمت پایین همین نوار عکسی از مکانی تاریخی زده شده است.
پلاک موتور سیکلت ها 


این نوع پلاک ویژه موتور سیکلت ها می باشد که فقط در قسمت عقب وسیله نقلیه نصب می شود و این پلاک به صورت مستطیل بوده و اندازه آنمطابق با استاندارد پلاک های موتورسیکلت در اروپا می باشد. 



شکوه علفزار را در شکم گوسفند دیدم !
.
.
برای پولدارها زندگی «جاری» است و برای بی پول ها «زن بابا» !
.
.
لب هایم آلزایمر گرفته و لبخند را فراموش کرده است !
.
.
چون عرضی نیست ، مدام طــــــــول میدهیم !
.
.
چشمانش شور بود اما خودش بی نمک !
.
.
اگر حال بد باشد ، اتاق خواب که بدتر است !
.
.
کاسه صبرم در برخورد با مشکلات شکست !
.
.
آنقدر دست روی دست گذاشت که پا روی دمش گذاشتند !

.

بارش سراب ، آواز ناودانها را برنمی انگیزد !
.
.
مرگ کجایی که زندگی مرا کشت ؟؟؟
.
.
حوصله که سر برود ، اجاق زندگی خاموش میشود !
.
.
ماهی در آسمان واژگون پرواز میکرد !
.
.
در انتخاب واحد زندگی ، صداقت پیش نیاز همه درسهاست !
.
.
جاده عمر جاودان ، بن بست است !
.
.
بهترین جا برای تبعید زنبوران مجرم ، گلهای قالی است !
.
.
تاریکی ، تنهایی را به آینه تحمیل میکند !
.
.
گل آفتابگردان طلوع را تا غروب مشایعت میکند !

.

درِ هر سکوتی را که بگشایی ، یک عالمه حرف از آن بیرون می ریزد.
.
.
مرگ ، کشیدن دندان لقی است به نام زندگی.
.
.
در “آی سی یو” ، عزرائیل به بیمار گفت : “آی سی یو”.
.
.
چون خودش «کر» بود ، خیال می کرد که مردم «لال» هستند.
.
.
حق نفس کشیدن را از ماهی سلب کردند تا زنده بماند.
.
.
هر وقت از خودش خجالت می کشید با چشم بسته به آیینه نگاه می کرد.
.
.
برنده یعنی کسی که کمتر از بقیه می بازد !
.
.
تا ساعتم پیژامه نپوشد شب نمیخوابد.

.

شیشه عمر ماهی همان تنگ آبش است.
.
یک عمر منتظر تولد مرگم می مانم.
.
آدم های با نمک ، حرف های شیرین می زنند.
.
می خواست در مصرف راه صرفه جویی کند ، برگشت !
.
همسرش اجازه نداد نامزد انتخابات شود.
.
جاده در اولین پیچ ، رانده ناشی را دور میزند.
.
قلبها در سراسر جهان به یک زبان تکلم می کنند.
.
آنقدر خسیس بود که حتی وقتی مرد ، عمرش را به شما نداد.
.
زندگی در جشن تولد مرگ شرکت نمی کن

.

بر مزار بهار ، گل پرپر شده می روید.
.
بهار ، آرزوی بر باد رفته پاییز است.
.
برای مردن باید یک عمر صبر کرد.
.
بعضی از مردها هرگز با عیالات خود متحد نمی شوند.
.
لاک به غلط گیر میدهد.
.
آیینه را نشکن ، کوچکترت میکند.
.
پایمان دراز نیست ؛ گلیممان کوتاه است.
.
فواره خوب میداند چه خاکی به سرِ خود کند.
 



یک شنبه 15 بهمن 1391برچسب:جملات زیبای کاریکاتوری,جملات زیبا,جملات باحال,, :: 2:54 بعد از ظهر ::  نويسنده : امید ریگی پناه

تا حالا دقت کردین؟(جمله های کوتاه و باحال)

>>دقــت کـــردیــن لذتی که تو سواری بر خر شیطون هست تو سواری لامبورگینی نیست؟؟؟
...
...
>>دقت کردین بعضـی از آدم ها شبیه سوراخ های اول کمربنـدن همیشه هستن اما هیچ وقت به کارت نمیان
...
...
>>دقــــــــــــــــت کردین:
>>یک سری از کارهای اداری هست که هیچ وقت لازم نیست خود آدم انجامشان بدهد. اطرافیان زحمت اش را می کشند. یکی از آن کارها گرفتن شناسنامه آدم است، دیگری هم باطل کردن اش
...

...
>>تـــا حـــالا دقــــت کـــردیــــن !؟
>>شـــانـــــس یــــه بـــار در خــونــه آدمـــو میــــزنـــه,
>>بَـــدشــــانـــســـی دســـتـــش رو از روی زنـــگـــــــ بـــر نـــمیـــداره,
>>بـــدبــَـخـــتـــی هَـــم کـــه کـــلاً کـــلیــد داره. . . . . .
....
>>دقت کردین تو فیلمای خارجی پلیس شش تیغ کرده و مرتبه و کلت دستشه و مجرم ریشو نامرتبه و کلاشینکف دستشه اما تو فیلمای ایرانی این موضوع کاملا برعکسه...
....
....
>>دقت کردین وقتی دعواتون با یکی تمام شد تازه جواب های خوب به ذهنتون میرسه
.....
>>دقت کردین هر معلمی که میومد میگفت شما بدترین کلاسی بودین که تاحالا داشتم؟
....
....
>>تا حالا دقت کردین ﺷﯿﺮﯾﻦﺗﺮﯾﻦ ﻗﺴﻤﺖ ﺧﻮﺍﺏ ﺍﻭﻥ ۵ ﺩﻗﯿﻘﻪﯼ
>>ﺑﻌﺪﺍﺯ ﺁﻻﺭﻡ ﻣﻮﺑﺎﯾﻠﻪ!!
....
>>دقت كردين بزرگترين دروغ پشت تلفن چيه .......سلام رسوندن بچه ها.....
......
>>دقت کردین یکی از سخت ترین کارهای دنیا اینه کـه بخوای برای یکی دیگه توضیح بدی دقیقاً چــه مــــــــرگـته؟؟!!
>>دقت کردین همیشه خنده دار ترین موضوعات زمانی به مغزت میرسه که وسط مراسم ختم هستی؟
.....
>>دقت کردین الان تو تهران بایه نفس عمیق میتونید کل جدول مندلیف رو بکشید تو حلقتون:
.....
>>تا حالا دقت کردين وقتى سر سفره نشستى به يارو ميگى نمک بده اول واسه خودش ميريزه بعد ميده به تو..!!!
>>دقت کردین؟ وقتي موبايلت زنگ ميخوره همه گوشاشون تيز تيز ميشه ; وقتي تلفن خونه زنگ بخوره همه خودشونو ميزنن به کر بودن

 



یک شنبه 15 بهمن 1391برچسب:تا حالا دقت کردین,جملات زیبا,کلمات باحال, :: 2:50 بعد از ظهر ::  نويسنده : امید ریگی پناه

تیکه کلمه های ناب

پاسکال**
*آنقدر شکست می‌خورم تا راه شکست دادن را بیاموزم.

*** پطر کبیر***
*انسان برای پیروزی آفریده شده است، او را میتوان نابود کرد ولی نمیتوان شکست داد.

***ارنست همینگوی***
*اگر بت‌ها را واژگون کرده باشی کاری نکرده‌ای، وقتی واقعاْ شهامت خواهی داشت که خوی بت‌پرستی را در درون خویش از میان برداری.

***نیچه***
*مرا دوست بدار،اندکی ولی طولانی!

***کریستوفر مارلو***
*خیال انگیز و جان پرور چو بوی گل سراپائی
نداری غیر از این عیبی که می‌دانی که زیبائی
**رهی معیری**

*شما ممکن است بتوانید گلی را زیر پا لگدمال کنید، اما محال است بتوانید عطر آنرا در فضا محو سازید.
**ولتر؛ نویسنده فرانسوی**

*وقتی «قدرت عشق» بر «عشق به قدرت» غلبه کند، دنیا طعم صلح را می چشد.
***جیمی هندریکس***

*اگر از کسی متنفری از قسمتی از خودت در او متنفری، چیزی که از ما نیست نمی‌تواند افکار ما را مغشوش کند.

**هرمان هسه**
*شاید چالاک‌ترین انسان نباشم، شاید بالابلندترین یا نیرومندترین نباشم، شاید بهترین و زیرک‌ ترین نباشم، اما قادرم کاری را بهتر از دیگران انجام دهم و این کار هنر خود بودن است.

***لئونارد نیموی***
*هیچوقت نمی‌توانید با مشت گره‌کرده دست کسی را به گرمی بفشارید.

***گاندی***
*برای تربیت اراده بهترین زمان ایام جوانی است.

***فیثاغورث***
*کسی‌که حفظ جان را مقدم بر آزادی بداند، لیاقت آزادی را ندارد.

***بنجامین فرانکلین***
*وقتی انسان دوست واقعی دارد که خودش هم دوست واقعی باشد.

**امرسون**
*هرگز مردی ولو بسیار نادان را ندیدم که از وی چیزی نتوانسته‌ام بیاموزم.

***گالیله***
*زیبایی ناپایدار و فضیلت جاودانه است .

***گوته***
*مراقب باشید چیزهایی را که دوست دارید بدست‌آورید وگرنه ناچار خواهید بود چیزهایی را که بدست آورده‌اید دوست داشته‌باشید.

***جرج برنارد شاو***
*من به هیچ وجه خدا را لمس نکردم، ولی خدایی که قابل لمس باشد که دیگر خدا نیست. اگر هر دعایی را هم اجابت کند، همینطور. همان‌جا بود که برای نخستین بار حدس زدم که عظمت دعا بیش از هر چیز در این امر نهفته است که پاسخی به آن داده نمی‌شود و زشتی سوداگری را به این مبادله راهی نیست. این را هم دریافتم که آموختن دعا، آموختن سکوت است و عشق فقط از جایی شروع می‌شود که دیگر هیچ انتظاری برای گرفتن هیچ چیز وجود نداشته باشد. «عشق» تمرین «نیایش» است و «نیایش» تمرین «سکوت».

**دژ ـ آنتوان سنت اگزوپری**
*مردها را شجاعت به جلو می‌راند و زنها را حسادت.

**برنارد شاو**

*زن زشت در دنیا وجود ندارد فقط برخی از زنان هستند که نمی‌توانند خود را زیبا جلوه دهند.

**برنارد شاو**
*هیچ چیز بهتر از کار کردن بجای غصه خوردن، آدمی را به خوشبختی نزدیک نمی‌سازد.

*** موریس مترلینگ***
*یا چنان نمای که هستی، یا چنان باش که می‌نمایی.

**بایزید بسطامی**
*شاید زندگی آن جشنی نباشد که آرزویش را داشتی اما حال که به آن دعوت شده ای تا می توانی زیبا برقص

*بدترین و خطرناکترین کلمات اینست:
«همه این جورند».

** تولستوی**
*نمی‌توانیم کاری کنیم که مرغان غم بالای سر ما پرواز نکنند اما می‌توانیم نگذاریم که روی سر ما آشیانه بسازند
 



یک شنبه 15 بهمن 1391برچسب:تیکه کلمات ناب ناب,جملات زیبا,کلمات زیبا,, :: 2:46 بعد از ظهر ::  نويسنده : امید ریگی پناه